Inkoopfunctie

Binnen de DUO-organisaties is er samenwerking op het gebied van inkoop. De inkooporganisatie binnen de DUO-organisaties is momenteel versnipperd en daardoor niet echt effectief. Ook de aanbestedingen lopen niet altijd goed. In 2021 is er beleid geschreven voor inkoop en aanbesteding. Een projectleider inkoop is aangetrokken om het aandachtsgebied inkoop voor de vier organisaties vorm te geven. Deze is gestart met het uitwerken van de inkoophandboeken en het nog uit te werken beleid op het gebied van maatschappelijk verantwoord inkopen. De projectleider heeft ook als opdracht om aan de hand van de eerder gegeven adviezen een organisatievorm uit te werken voor de inkoopfunctie binnen de DUO-organisatie, een vorm van contractregistratie, contractbeheer en contractmanagement op te zetten, een spendanalyse inkoop op te maken en te fungeren als vraagbaak inkoop en aanbesteding voor de gehele DUO-organisatie. De Stichting RIJK is betrokken bij deze ontwikkelingen en levert nog steeds ondersteuning bij aanbestedingen. De gemeente deed in dat verband mee aan een aanbesteding van brokerdiensten. Dat is in 2022 gegund aan Yacht en de inrichting van een inhuurdesk krijgt vorm. Per 1 februari 2023 start de implementatie. Het college sloot zich ook aan bij het Manifest Maatschappelijk Verantwoord Inkopen en Ondernemen, een landelijk initiatief voor overheidsorganisaties. Op basis van het Inkoopjaarplan van 2023 wordt in dat kader voor het eerst een actieplan opgesteld.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf